İlgili bildiri özeti aşağıda dikkatinize sunulmuştur. Bildiri özetini ilgili linkler aracılığı ile yazdırabilir, pdf doküman olarak kaydedebilir yada kabul yazısı alabilirsiniz.

PDF Kaydet Yazdır
Kongre Program

Tark 2020

P-010

Koroner Arter Bypass Cerrahisinde Driving Pressure Uygulamasının Oksijenasyona Etkisi

Fatih Toptan, Havva Kocayiğit, Halil İbrahim Erkengel, Ali Fuat Erdem



Giriş: Koroner arter baypas grefti (CABG) ameliyatı geçiren hastalarda kardiyopulmoner bypass (CPB) sırasında atelektazi meydana gelebilir. Bu nedenle, CABG ameliyatlarından sonra atelektaziye bağlı hipoksi yaygındır. Bu çalışma, CABG sırasında recruitment manevrasının (RM) ventilasyon ve oksijenasyon üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır.
Yöntemler: Bu çalışma, CABG ameliyatı geçiren 34 hasta üzerinde yapılan prospektif, randomize bir çalışmadır. Hastalar recruitment grubu (Grup R, n = 17) ve kontrol grubu (Grup C, n = 17) olacak şekilde iki gruba ayrılmıştır. CPB sonunda Grup R'deki hastalara driving pressure ile RM uygulandı ve ardından RM sonuçlarına göre ventile edildi. Grup C'deki hastalar CPB sonrası 8 ml / kg TV ve 5 cmH20 PEEP ile ventile edildi.
Bulgular: İki grup arasında demografik veriler, preoperatif PaO2 / FiO2, preoperatif ejeksiyon fraksiyonu, bypass süresi, kros klemp süresi ve ekstübasyon süresi açısından anlamlı fark yoktu (Tablo 1). PaO2 / FiO2 değerleri açısından normal kompliyansı olan hastalar arasında fark yoktu (p = 0.958), ancak kompliyansı düşük olan hastalarda (<50 mL / cmH2O), PaO2 / FiO2 değerleri Grup R'de Grup C'den daha iyiydi (p = 0.016) (Tablo 2).
Sonuç: Driving Pressure kullanılarak yapılan recruitment manevrası, normal kompliyansı olan hastalarda oksijenasyonu etkilemez, ancak düşük kompliyansı olan hastalarda daha iyi oksijenlenme sağlar.