İlgili bildiri özeti aşağıda dikkatinize sunulmuştur. Bildiri özetini ilgili linkler aracılığı ile yazdırabilir, pdf doküman olarak kaydedebilir yada kabul yazısı alabilirsiniz.

PDF Kaydet Yazdır
Kongre Program

Tark 2022

S-073

Tıp Fakültesi Dönem 5 Öğrencileri Tarafından Pandemi Döneminde Hibrid Bir Uygulama ile Gerçekleştirilen Anesteziyoloji Staj Eğitim Programının Değerlendirilmesi

Aslınur Sagün, Merve Bilgin, Levent Özdemir, Büşra Yağbasan, Handan Birbiçer

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi, Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı


Giriş:
Pandemi nedeniyle yüz yüze eğitime ara verilmesi ile Anesteziyoloji staj eğitim programının uzaktan eğitim ve örgün eğitimin birleştirildiği hibrid bir uygulama ile gerçekleştirilmesine karar verildi. Çalışmada pandemi döneminde hibrid bir uygulama ile gerçekleştirilen Anesteziyoloji staj eğitim programının tıp fakültesi öğrencileri tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Gereç ve Yöntem:
Bu çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılında anesteziyoloji staj eğitimi alan Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama derslerine başlamadan öğrencilere çevrim içi eğitim yaklaşımının değerlendirildiği staj programı ile ilgili bir anket uygulandı. Anket, beceri uygulamalarının gerçekleştirileceği eğitimin ilk gününde uygulandı. Anket soruları iki bölümden oluşturuldu. İlk bölümde demografik veriler (yaş cinsiyet, yaşanılan yer gibi) ve ikinci bölümdeki sorular ise çevrimiçi eğitim, beceri uygulamaları ve Covid 19 ile ilgili 2 kutuplu sorulardan oluşturuldu. Bu ankette toplam 20 soru bulunmakta idi.

Bulgular:
233 öğrenciden 208’i ankete katılmayı kabul etmiş, 25 öğrenci ankete katılmamıştır. Ankete katılan 208 öğrenciden 206’sı soruların tamamını cevaplandırmıştır. Öğrencilerin %84’ünün daha önce canlı ders tecrübesi olduğu görüldü. %20’si çevrimiçi eğitimin iyi hazırlanmadığını düşünüyordu. %73,8’i yüz yüze eğitimi çevrimiçi eğitime tercih edeceğini belirtirken, %6’sı bu konu ile ilgili fikri olmadığını belirtti. %60,2’si daha interaktif bir çevrimiçi eğitimi tercih edeceğini belirtmiştir. Öğrencilerin %80,1’i mesleki eğitimleri için çevrimiçi eğitimin yeterli olmayacağı görüşünde olup öğrencilerin %86,9’u beceri derslerinin uygulamalı olması gerektiği kanaatinde idi. Öğrencilerin %90’ı anesteziyoloji staj eğitimini verimli/çok verimli bulmuş ve %78,42’ü kliniğin eğitime yeterince zaman ayırdığını düşünmektedir. Öğrencilerin %89,9’u 10 pratik becerinin 9 veya daha fazlasını kazandığını düşünürken; %56,7’si bu becerileri öğretim üyelerinden öğrendiklerini belirtmiştir. %73,6’sı staj sırasında yeterli hasta gördüğünü düşünürken %26,4’ü yeterli hasta göremediğini düşünmektedir ve %39,9’u staj süresini kısa bulmuştur.

Tartışma ve Sonuç:
Çalışmamızda geleneksel sınıf eğitimini tercih edenlerin oranı uzaktan eğitimin değerlendirildiği diğer çalışmalara göre (1) oldukça yüksektir (%73.8’e karşı %50.6). Öğrencilerin uzaktan eğitim modellerini benimseme ve etkili bulmaları noktasında, beklentilerinin iyi anlaşılması için bu değerlendirmelerin yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.