İlgili bildiri özeti aşağıda dikkatinize sunulmuştur. Bildiri özetini ilgili linkler aracılığı ile yazdırabilir, pdf doküman olarak kaydedebilir yada kabul yazısı alabilirsiniz.

PDF Kaydet Yazdır
Kongre Program

Tark 2008

S-12

ANESTEZİYOLOJİ UZMANLIK EĞİTİMDE E-EĞİTİM DENEYİMİMİZ

M.ORHANSUNGUR 1, T.ÖZKANSEYHAN 1, E.ÇAMCI 1, M.BAĞCI 1, K.PEMBECİ 1, K.AKPİR 1


İ.Ü., İSTANBUL TIP FAKÜLTESI ANESTEZIYOLOJI A.D. 1

Tıpta açık kaynaklı öğrenme platformları bulunsa da1,2, anesteziyolojide uzmanlık eğitimi sırasında ve sonrasında, kongre, sempozyum, çalıştay ve dar kapsamlı toplantılar dışında düzenli, Türkçe interaktif eğitim olanağı yoktur. Çalışmalar, tıbbi uygulamaları değiştirmede etkisiz kaldıklarını gösterse de, seminerler halen uzmanlık eğitiminin en önemli parçasını oluşturmaktadır. Eğitimi daha verimli kılmak, geniş zaman ve ortama yaymak amacıyla Anabilim Dalı’mızda teorik ve pratik öğretime 2008 yılında web tabanlı öğrenim de eklenmiştir. Bu çalışmada e-öğretim modelinin serbest kullanıma açık bir program kullanılarak kendi bölümümüz gereksinimlerine göre uyarlanması aktarılacaktır.

Bölümümüzdeki internet kullanım alışkanlıkları bir anketle belirlenerek, uygun bir web-tabanlı öğrenme platformu arandı. Multimedya (görsel ve işitsel) desteği tam, simülasyon oluşturulabilecek, interaktif senaryolar ile teoriğin pratiğe aktarılabileceği bir platform oluşturulması hedeflendi. Açık kaynaklı (open source) kod yazılımlar tarandı ve Moodle (Modular object-oriented dynamic learning environment; www.moodle.org) tercih edildi. E-eğitim için gerekli görev dağılımı (kurs açıcı olarak öğretim üyeleri, öğrenci olarak uzmanlık öğrencileri) gerçekleştirildi. Multimedya editörlüğünü 2 uzman üstlendi. Ancak HTML veya XML kodunda yeterli olmadıklarında, yine açık kaynaklı e-eğitim XHTML editörü ile (eXe projesi, http://exelearning.org/) oluşturulan içerik SCORM ( sharable content object reference model) yoluyla Moodle’ a yüklendi.

Yaratılan sisteme ilk olarak dersler ve uygulamalı ödevler, olgu çalışmaları, çoktan seçmeli sorular ve anestezi sözlüğü yerleştirildi. İçerik halen geliştirilmektedir. Eylül itibarıyla toplam 77 adet aktif kullanıcımız bulunmaktadır.

Bu çalışmada Anabilim Dalı’mızda uygulanmaya başlanan web tabanlı e-eğitim modeli ve bunu oluşturma süreci anlatılmaktadır. Türkiye’de anestezi uzmanlık eğitimi için böylesi bir platform kullanımı bildiğimiz kadarıyla ilktir. Temel amacımız, oluşturduğumuz içerik ile uzmanlık öğrencilerimize hem teorik hem de pratik bilgileri verebilmek ve etkin bir öğrenim sağlayabilmektedir. Bu bildirinin zayıf yanı henüz sistemimizin yeni olması nedeniyle sistemin bilgi ve beceri kazandırmadaki etkilerinin test edilmemiş olmasıdır.

1. Curr Opin Anaesthesiol. 2006;19(6):645-9.
2.http://medicine.moodle.gla.ac.uk/