İlgili bildiri özeti aşağıda dikkatinize sunulmuştur. Bildiri özetini ilgili linkler aracılığı ile yazdırabilir, pdf doküman olarak kaydedebilir yada kabul yazısı alabilirsiniz.

PDF Kaydet Yazdır
Kongre Program

Tark 2009

P-27

MORBİD OBEZLERDE ILMA VE CTRACH’İN HAVAYOLU ETKİNLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Zİ.AYDIN 1, ZD.ÖZDAMAR 1, T.YILDIZ 1, ZM.SOLAK 1, K.TOKER 1


KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1

Morbid Obezite, hastalar üzerinde yarattığı fizyolojik değişiklikler açısından dünyayı tehdit eden önemli bir sağlık problemidir. Morbid obezler; dolgun yanakları, kısa boyunları, büyük dilleri, faringeal yağ depolanmaları ile zor ventilasyon ve zor entübasyon adayıdırlar.
Çalışmamızda, morbid obezlerde ILMA ve LMA CTrach’i  entübasyon süreleri, ilk deneme entübasyon başarı oranları, gerektirdikleri manevra sayıları, hemodinami ve postoperatif komplikasyonlara etkileri açısından karşılaştırmayı amaçladık.

 

 

    ASA I-III, genel anestezi altında entübe edilerek elektif cerrahi geçirecek, Vücut Kitle İndeksi >40 olan 64 hasta çalışmaya dahil edildi. Standart monitörizasyon, anestezi indüksiyonu ve kas gevşetici verilmesini takiben hastalar rastgele iki gruba ayrılarak CTrach ( n =32) veya ILMA ( n =32) ile entübe edildiler.                                 

Demografik veriler ve havayolu muayeneleri açısından gruplar arasında fark saptanmadı. Ancak entübasyon süresi LMA CTrach grubunda 78 s fazla bulundu. İlk deneme entübasyon başarı oranları ILMA grubunda %84 ve LMA CTrach %78 olarak farklı saptandı. Toplam entübasyon başarı oranları her iki grupta da %100 bulundu. ILMA grubunda 8 hastada (%25) Chandy manevrası,. LMA CTrach grubunda glottisin gözlenebilmesi için hastaların %56’sında UD manevrası, %22’sinde ise SS manevrası uygulamak gerekti. LMA CTrach grubunda 6 hasta (%19) kör entübe edilmek zorunda kaldı. ILMA grubunda hastaların %9’unda, CTrach grubunda ise %3’ünde özefageal entübasyon tespit edildi. LMA CTrach grubunda postoperatif ilk 12 saatlik dönemde boğaz ağrısı fazla bulundu. Her iki grupta da OAB’ları indüksiyon sonrası azaldı ve yerleştirme sonrası da azalmaya devam etti. İki grupta da KH indüksiyon sonrası azaldı, ILMA grubunda yerleştirme sonrası preoeratif değerlerin üzerine çıkmazken,  LMA CTrach grubunda KH’nın preoperatif değerlerin üzerine çıktı.

   ILMA ile kör entübasyon; kısa sürede gerçekleşmesi, ilk entübasyon başarı oranının fazla olması, kısa entübasyon zamanı, az manevra gerektirmesi ve postoperatif komplikasyonun oranının az olması ile morbid obez hastaların havayolu idaresinde tercih edilebilecek bir havayolu aracı olabileceği düşünüldü.