İlgili bildiri özeti aşağıda dikkatinize sunulmuştur. Bildiri özetini ilgili linkler aracılığı ile yazdırabilir, pdf doküman olarak kaydedebilir yada kabul yazısı alabilirsiniz.

PDF Kaydet Yazdır
Kongre Program

Tark 2009

P-72

COBRA PLA’NIN LMA-KLASİK ILE KARŞILAŞTIRILMASI

D.MORALAR 1, A.ALTAN 1, A.ALİ 1, A.TÜRKMEN 1, İ.ALKAN 1, N.TURGUT 1


S.B. OKMEYDANI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON KLİNİĞİ 1

Bir supraglotik hava yolu aracı olan Cobra Perilaringeal airway (CobraPLA), Klasik LMA ile karşılaştırıldığında farklı kaf yapısına ve yerleşme özelliklerine sahiptir. Çalışmamızda; yerleştirme başarısı, kaçak basıncı, ventilasyon paremetreleri, hemodinamik veriler ve postoperatif yan etkiler açısından Klasik LMA ile Cobra PLA’yı karşılaştırmayı hedefledik.

Etik kurulu onayı alınan prospektif, randomize çalışmamıza ASA I- II inguinal herni operasyonu geçirecek 60 hasta dahil edildi. Hastalar Klasik LMA grubu (Grup K n=30 ) ve Cobra PLA grubu (Grup C n=30) olarak iki gruba ayrıldı. Hastaların demografik özelikleri, mallampati skorları ve operasyon süresi kaydedildi. Anestezi indüksiyonundan sonra hastalara Klasik LMA ya da Cobra PLA yerleştirildi ve manometre ile ölçülen basınç 60 mm Hg olana kadar kaf şişirildi. Her iki grupta da yerleştirme başarı oranları, deneme sayıları ve süreleri kaydedildi. Operasyon esnasında kaçak basıncı, kaçak yüzdesi, ventilasyon verileri (Ppeak, Pmean, etCO2), ortalama arter basıncı (OAB) ve kalp atım hızları (KAH) ölçüldü. Uyanma odasında yan etkiler açısından hastalar izlendi.

Gruplar arasında demografik özellikler, operasyon süresi ve mallampati skorları açısından fark saptanmadı(p>0.05). Hava yolu aracı yerleştirme başarı oranı Grup K ve Grup C de sırası ile % 93.3 ve % 86.7 olarak bulundu. Çalışmamızda Klasik LMA’nın (18.1sn), Cobra PLA’ya(20.1sn) göre daha kısa sürede yerleştirildiği saptandı (p<0.05). Ortalama kaçak basıncı Grup K’de 23.4 mmHg Grup C’de ise 27.6 mmHg bulundu(p<0.001). Kaçak yüzdesi, ventilasyon parametreleri ve hemodinamik veriler açısından gruplar arasında fark saptanmadı(p>0.05). Boğaz ağrısı, bulantı, kusma, ajitasyon gibi yan etkiler gruplar arasında benzer bulundu fakat hava yolu aracı üzerinde kan sürüntüsüne Grup K’de 4 hastada Grup C’de ise 12 hastada rastlandı ve iki grup arasındaki fark anlamlıydı (p<0.05).

Her iki hava yolu aracı da entübasyon tüpüne alternatif olarak güvenle kullanılabilir. Çalışmamız verilerine göre Klasik LMA yerleştirme özellikleri ve postoperatif yan etkiler açısından daha kullanışlı bir hava yolu aracı olarak görünmektedir. Fakat Cobra PLA’da ortalama kaçak basıncının daha yüksek olduğu unutulmamalı ve ventilasyonun yüksek basınçlarda yapılmak zorunda kalınacağı düşünülen hastalarda Klasik LMA’ya bir alternatif olduğu düşünülmelidir.